strona główna

 

mail

dokumenty

biuletyn informacji publicznej

 

SP nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Fryderyka Chopina

ul. Przyjazna 7a
40-467 KATOWICE
tel. (0-32) 351 20 77
fax  351 20 78

Dzisiaj jest:
Imieniny:

Ostatnia aktualizacja
2015-06-01

 

Zapraszamy do obejrzenia nowej galerii zdjęć 

- szkoły
- imprez szkolnych

 

Informacje dla rodziców
- kalendarz roku szk.
- wykaz podręczników
- wyprawka szkolna
- stypendium szkolne

- wychowawstwa

Ciekawe linki

 

ORGANIZACJA

historia

patron

dyrekcja

nauczyciele

organizacja

samorząd

pedagog, psycholog, logopeda

rada rodziców

oferta zielonej szkoły

nauczanie zintegrowane

o autorach

 

Z ŻYCIA SZKOŁY 

imprezy szkolne

zajęcia pozalekcyjne

szczególne osiągnięcia

biblioteka

świetlica

stołówka

programy i projekty

współpraca z zagranicą

twórczość uczniów

UKS SPRINT

 
 

www.edukator.org.pl

przekaż 1% podatku

WITAMY NA NOWEJ STRONIE
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 51 W KATOWICACH

smaj 2015 kwiecień 2015 marzec 2015 luty 2015

styczeń 2015

sgrudzień 2014 listopad 2014  październik 2014 wrzesień 2014

 

SZANOWNI RODZICE !

PIĘKNIE DZIĘKUJEMY ZA ZAANGAŻOWANIE W GŁOSOWANIE NA PROJEKTY DOTYCZĄCE MODERNIZACJI BOISKA I MONITORINGU. BEZ PAŃSTWA AKTYWNOŚCI NIE UDAŁOBY SIĘ WYGRAĆ.

Z poważaniem

Dyrektor szkoły Krystyna Czubiak

Szanowni Rodzice!

Katowice 22.09.2014r.

W najbliższym czasie w naszej szkole pojawi się zespół wizytatorów ds. ewaluacji, którzy przez kilka dni będą się przyglądać naszej placówce. Efektem ich pracy będzie raport, opisujący różne aspekty funkcjonowania szkoły. Chcielibyśmy zaprosić Państwa do wyrażenia swoich opinii na potrzeby tego raportu.

Ewaluacja zewnętrzna jest ważnym elementem systemu nadzoru pedagogicznego, zatwierdzonego rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. Ma na celu gromadzenie informacji na temat jakości pracy szkół i funkcjonowania systemu edukacyjnego. Ministerstwo zdefiniowało wymagania wobec szkół, dotyczące różnych dziedzin: od wyników nauczania, przez rozwijanie aktywności uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie (pełna lista wymagań na stronie www.npseo.pl).

Wizytatorzy ds. ewaluacji starają się więc uzyskać pełny obraz funkcjonowania placówki. Rozmawiają z dyrekcją i nauczycielami, ale też z uczniami i partnerami placówki. Istotnym elementem jest rozmowa z rodzicami. 

Zapraszamy Państwa na spotkanie z wizytatorami ds. ewaluacji w dn. 2.10.2014r. o godz. 15.00 do sali konferencyjnej.

Poproszą Państwa o wypełnienie ankiety, zawierającej pytania na temat tego, jak postrzegają Państwo naszą szkołę. Ankieta jest w pełni anonimowa, można ją wypełnić w formie on-line lub papierowej. Można również wypełnić ankietę w domu i przekazać następnego dnia wizytatorom w szkole.

Wypełnienie ankiety trwa ok. 20 min. Wypływające z niej wnioski będą częścią raportu, który niebawem zostanie zamieszczony na platformie internetowej www.npseo.pl. w zakładce “Zobacz raport z ewaluacji swojej szkoły”.

Zależy nam na Państwa szczerych opiniach. Chcemy poznać Państwa zdanie. Wierzymy, że dzięki Państwa pomocy uda nam się wzmocnić i rozwijać naszą szkolną społeczność

Z wyrazami szacunku

Krystyna Czubiak

Dyrektor szkoły

 

 Szanowni Rodzice uczniów klas piątych i szóstych
oraz innych chętnych Rodziców naszych uczniów

W związku z przeprowadzaną w szkole ewaluacją zewnętrzną prosimy Państwa o udział w ankiecie. Ankiety są anonimowe.

Ankietę można wypełniać on- line:

We wtorek 30 września  w godz. 6.00 do 22.00

 Szczegółowe informacje będą przekazane dzieciom w poniedziałek 29.09.2014r.
 

 

AKTUALNOŚCI

SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2014/2015

   Harmonogram wprowadzania bezpłatnego dostępu   do podręczników - MEN

RAPORTY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014

 

26
WRZEŚNIA

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE DLA KLAS I - VI

KLASY I - III

KLASY IV - VI

Zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla klas I - VI

PONIEDZIAŁEK 8.00 - 8.45

PONIEDZIAŁEK 11.40 - 12.25

 

24
WRZEŚNIA

EUROWEEK

W dniach 19-23.09.2014 grupa uczniów z naszej szkoły po raz czwarty wzięła udział w obozie szkoleniowym Euroweek- Szkoła Liderów organizowanym przez Europejskie Forum Młodzieży. Tym razem do Długopola Zdroju wyjechało aż 30 uczniów naszej szkoły. W drodze na obóz zatrzymaliśmy się w Kłodzku by zwiedzić Twierdzę  Kłodzko i korytarze minerskie, niektórzy z uczestników odwiedzili salę tortur!

W trakcie pobytu dzięki prezentacjom wolontariuszy mogliśmy poznać bliżej tak egzotyczne kraje jak Indonezja, Indie, Tajlandia  czy Wietnam. Wielu uczestnikom najbardziej przypadła do gustu prezentacja Danii. Braliśmy czynny udział w autoprezentacjach i zajęciach w grupach, w czasie których stworzyliśmy super-wynalazek i oryginalny kraj . Udało nam się z powodzeniem ukończyć  MISSION IMPOSSIBLE J w trakcie której wszystkim chłopakom wyrosły wąsy a dziewczynkom warkocze! W niedzielę pojechaliśmy na wycieczkę do Międzygórza, gdzie zobaczyliśmy wodospad Wilczki i weszliśmy na Igliczną (dawniej Marię Śnieżną).

Wyjazd obfitował w nowe doświadczenia, nowe znajomości i zmotywował nas do dalszej nauki języka angielskiego i poznawania świata. Warto uczyć się języków. Mamy nadzieję, że wkrótce kolejna grupa będzie mogła wyjechać na Euroweek. Joanna Kobielska-Kalisz, Lucyna Mocoń, Anna Włodyka.

oprac. mgr Joanna Kobielska-Kalisz

 

17
WRZEŚNIA

 UWAGA KASZTANOBRANIE!!!

A czym jest tytułowe kasztanobranie?? Należy się kilka słów wyjaśnienia. Otóż pewna firma każdego roku skupuje i przerabia na dużą skalę owoce kasztanowca dla firm farmaceutycznych, zbiera też inne rośliny i surowce naturalne wykorzystywane do przemysłu farmaceutycznego. W trosce o naturę chcą oni, aby zbiórka surowców odbywała się w sposób jak najmniej szkodliwy dla przyrody zachowując przy tym najwyższą jakość produktu. Zbiórka kasztanów ma miejsce w różnych częściach Polski.

W tym roku akcja „Kasztanobranie” odbywa się po raz siódmy. Biorąc w niej udział można uzyskać wsparcie finansowe, które pomoże w pewnym zakresie zaspokoić potrzeby szkoły lub instytucji. Po zakończeniu akcji spośród przedszkoli/szkół najbardziej zaangażowanych dodatkowo zostaną rozlosowane 2 nagrody w postaci urządzeń na place zabaw (przykład na www.facebook.com/kasztanobranie).

Wymagania dotyczące kasztanów:
• nieuszkodzone i wolne od pleśni, należy je jedynie pozbawić łupiny,
• składowanie w przewiewnych opakowaniach w suchym i chłodnym miejscu

Samorząd Szkolny we współpracy z Radą Rodziców gorąco zachęca do włączenia się w akcję zbierania kasztanów. Dokładniejsze informacje na stronie: http://kasztanow-zbior.pl/faq/ oraz na plakatach, gazetce samorządowej oraz u opiekunek samorządu.  

A więc do dzieła!!!

Oprac. mgr Katarzyna Cyba - Lisowska

 

16
WRZEŚNIA

SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2015

Nie jest tajemnicą, że obecni szóstoklasiści są pierwszym rocznikiem, który podejmie nie lada wyzwanie – zmierzy się z nową formułą sprawdzianu kończącego szkołę podstawową. Z pewnością wielu z nich ma wątpliwości i pytania związane z tą nową formą.

Zachęcamy uczniów oraz rodziców  do odwiedzenia strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, na której zostały stworzone specjalne zakładki porządkujące informacje o nowej formule sprawdzianu szóstoklasisty, obowiązującej w bieżącym roku szkolnym.

 

OGŁOSZENIA !!!

01

WRZEŚNIA

OGŁOSZENIE STOŁÓWKI SZKOLNEJ

Zapraszamy na obiady abonamentowe 8.09-30.09.2014r.

Wpłaty za obiady będą przyjmowane przez intendentkę w dniach:

2.09-4.09.2014r.

Godziny przyjmowania wpłat od 7.30 do 14.30 od października 7.30 -10.30
(przez 3 pierwsze dni żywienia)

Cena obiadów we wrześniu wynosi:

Dzieci:   3,00 x 17 dni =51,00zł

Nauczyciele:  5,61 x 17 dni = 95,37

Osoby korzystające z obiadów są zobowiązane do zgłaszania wszelkich zmian (nieobecności, zmiany wybranych dni lub rezygnacji), ze względu na uniknięcie niepotrzebnego zakupu towaru. Wycieczki należy zgłosić tydzień przed wyjazdem podając listę nazwisk. Zgłoszenia nieobecności przyjmowane są (do godziny 8:00 rano) pod nr tel. 351-20-76, w razie trudności 351-20-77/71. Nieobecność zgłoszona powyżej trzech dni absencji jest uwzględniona do zwrotu należności za posiłki niewykorzystane. Przy wpłatach gotówkowych zostanie pomniejszona, przy wpłacie za kolejny miesiąc (lub wypłacona w razie rezygnacji), a w przypadku przelewów zwrócona na konto z którego wpłynęła wpłata. Przelewem można płacić od października, tylko pod warunkiem podpisania zobowiązania dotyczącego zasad płacenia przelewem. Rodzice, którzy wybiorą formę bezgotówkową mają obowiązek dostarczenia potwierdzenia wpłaty na konto lub przelewu – intendentce. Ze względu na brak bezpośredniego wglądu na konto dokument w.w. stanowi podstawę do wydawania posiłków. Nazwisko dziecka wpisane raz na listę będzie uwzględniane co miesiąc, chyba, że rodzic poinformuje, że będzie inaczej. Oznacza to, że z początkiem miesiąca temu dziecku przysługuje posiłek. W razie braku wpłaty, która ma nastąpić w ciągu trzech dni od rozpoczęcia pierwszego dnia żywienia; dziecku wstrzymuje się posiłki do czasu uregulowania wpłaty. W  przypadku niezgłoszonej nieobecności dziecka w ciągu trzech pierwszych dni żywienia, dziecko zostaje wykreślone z listy obiadowej.

Terminy wpłat za obiady w roku szkolnym 2014/2015

Informacja dla rodziców, którzy chcą kontynuować opłaty

st. intendent Joanna Szulc

 

ZAPISY DO ŚWIETLICY

1.09.2014r. godz. 7.00 – 16.00

Karty zgłoszenia do pobrania na stronie internetowej szkoły (www.szkola51.pl) lub na portierni.

Komplet dokumentów potrzebnych przy zapisie dziecka:

punktor

kartę zgłoszenia należy dostarczyć wychowawcy w świetlicy
w dniu 1.09 2014r.

punktor

oświadczenia obojga rodziców o zatrudnieniu należy dostarczyć 
     do 15.09 2014r.

punktor

ewentualne dokumenty dotyczące sytuacji prawnej dziecka
     do 15.09 2014r.
KARTA ZGŁOSZENIA

 

RODZICE DZIECI Z ROCZNIKA 2007 i 2008 - klasa I

6-LATEK: SPRAWDŹ SWOJĄ SZKOŁĘ

 

NASZ ELEMENTARZ

Na stronie internetowej  www.naszelementarz.men.gov.pl  można znaleźć szczegółowe informacje nie tylko na temat „Naszego elementarza”, ale również dotyczące pozostałych zmian w dostępie do podręczników.

Jak zapewne wiedzą wszyscy zainteresowani reforma rozpoczyna się w tym roku - od września 2014 roku obejmie pierwszoklasistów. Otrzymają oni darmowy podręcznik, a szkoła – z dotacji celowej – kupi dla nich podręcznik do nauki języka obcego oraz materiały edukacyjne i ćwiczeniowe. Podręczniki będą własnością szkoły, która będzie je wypożyczała uczniom.

Przygotowywany na zlecenie MEN darmowy podręcznik dla uczniów klas pierwszych będzie się składał z czterech części. Uczniowie będą z nich korzystać kolejno przez: z pierwszej części (jesień) – przez trzy pierwsze miesiące roku szkolnego, drugiej części (zima) – trzy kolejne miesiące, trzeciej (wiosna) – dwa miesiące, czwartej (lato) – dwa ostatnie miesiące roku szkolnego.

Poniżej podajemy link, umożliwiający pobranie elektronicznej wersji podręczników.

 

25

SIERPNIA

INFORMACJA DLA RODZICÓW WYPRAWKA SZKOLNA  

  • Wyprawkę przyznaje się uczniom klas II, III, VI szkoły podstawowej, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na jedną osobę w rodzinie, tj. 539zł

  • Wyprawkę przyznaje się na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego uczniom: słabowidzącym, niesłyszącym, słabosłyszącym, z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją, z autyzmem w tym zespołem Aspergera, z upośledzeniem umysłowym  w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej.

  • Wyprawkę przyznaje się również w szczególnie uzasadnionych przypadkach: ubóstwo, sieroctwo, wielodzietność, bezrobocie, bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zdarzenia losowe, bezradność, niepełnosprawność, ciężka choroba.

  • Do wniosku  należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów lub oświadczenie (w wyjątkowej sytuacji) o wysokości osiąganych dochodów. W przepadku osoby bezrobotnej – zaświadczenie o bezrobotności z Urzędu Pracy.

  • W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu  jest:

  1. faktura VAT wystawiona imiennie na  rodzica
    (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego) lub szkołę,

  2.  rachunek, paragon

  3. oświadczenie o zakupie podręczników.

WYDAWANIE WNIOSKÓW

W SEKRETARIACIE SZKOŁY W DNIACH OD 25.08.2014

WYPEŁNIONE WNIOSKI BĘDĄ PRZYJMOWANE PRZEZ PEDAGOGA SZKOLNEGO

W TERMINIE OD 1. 09. 2014 DO 05. 09.2014R

W GABINECIE PEDAGOGA SZKOLNEGO-  NR  144

 

 

 

STRONY ARCHIWALNE 2013/2014

czerwiec maj kwiecień marzec luty
styczeń grudzień listopad  październik  wrzesień